Sedm neobvyklých rad, jak dosáhnout štěstí

Být optimistou, sportovat, jíst vyváženou stravu… Doporučení, jak být šťastný a spokojený, je celá řada. Jsou však i další pravidla, mnohem originálnější, ba přímo neobvyklá, ale vědecky ověřená, jak si zlepšit náladu, píše francouzský deník Le Figaro.

1. Uvědomte si, co vás tak zaujme, že se zapomenete najíst nebo jít na toaletu.

Mark Manson, expert na osobnostní rozvoj, navrhuje čtenářům svého blogu, aby odpověděli na podivné otázky a nalezli tak smysl života. První z těchto otázek zní: Jaký sendvič byste chtěli jíst? Otázka vypadá poněkud komicky, ale jejím cílem je vymanit se z potíží bránících uskutečnění snů, které každý v sobě chová. Špatný sendvič představuje všechny negativní stránky našich tužeb. „Když se chcete stát profesionálním umělcem, ale nechcete, aby vaše práce byla stokrát, ba i tisíckrát odmítnuta, nebude to fungovat,“ říká Manson. Musíme se tedy tázat, jakým problémům jsme ochotni čelit, abychom nalezli smysl života. Manson rovněž radí čtenářům, aby si připomněli, jaká aktivita je do té míry zaujme, že se zapomenou najíst nebo jít na toaletu. To jim umožní zjistit, co je jejich vášní. Jako příklad uvádí sám sebe: rád tráví hodně času videohrami. Z toho si vyvodil, že by chtěl v tomto směru zlepšit své schopnosti, a nakonec ho to přivedlo až k tomu, že si založil vlastní firmu.

2. Říkejte si, že se věnujete sexu více než vaše okolí.

Profesor Tim Wadsworth z Coloradské univerzity se rozhodl studovat vztah mezi sexem a štěstím. Dospěl k podivuhodnému závěru: lidé, kteří se mu věnují pravidelně, ale myslí si, že se milují méně než jejich okolí, jsou méně šťastní než ti, kteří si myslí, že se oddávají sexu stejně jako ostatní. Myslete tedy pozitivně a neporovnávejte svoje výkony s výkony okolí.

3. Myjte nádobí ve dvou.

Podle studie Missourské univerzity umožňuje práce v domácnosti ve dvou navázat s partnerem lepší vztah, a tedy být i v partnerství šťastnější. Nejde jen o mytí nádobí, ale o všechny práce v domácnosti. Ženy tvrdí, že se vztah ještě více posílí, když se partner zapojuje do péče o děti.

4. Obklopujte se modrou barvou.

Vědci z britské Sussexské univerzity zase zjistili, že modrá barva zvyšuje sebedůvěru, snižuje stres a podporuje pocity spokojenosti. Schopnosti osob, které experti sledovali, se zlepšily, jestliže byly vystaveny pohledu na modrou barvu: dokončily testy rychleji, reagovaly rychleji a jejich vizuální a manuální koordinace se zlepšily oproti těm, kteří nepřišli do kontaktu s touto barvou.

5. Sdílejte své peníze.

Peníze jistě neznamenají štěstí, ale kdo by si pomyslil, že jejich rozdávání učiní člověka šťastnějším? Tvrdí to časopis Psychological Bulletin vydávaný Americkou asociací psychologů. Ti, kdo dávají dary, jsou šťastnější, ať je výše jejich příjmů jakákoli. Obdarovávejte tedy rodinu, přátele a také charitativní organizace.

6. Pijte kávu.

Studie Harvardovy univerzity ukázala, že pijeme-li kávu, hrozí nám menší riziko deprese. Dva šálky denně dokonce snižují riziko sebevraždy o polovinu. Kofein je nejen dobrý stimulant, ale přispívá k produkci neurotransmiterů podporujících pocity štěstí. Avšak pozor: kávu je třeba konzumovat umírněně. Podle jedné finské studie mají naopak ti, kdo vypijí více než osm šálků denně, zvýšení riziko sebevraždy.

7. Řešte matematické problémy, nebo se učte řídit.

Proč máme podstupovat takové stresující momenty? Jestliže tvrdou prací získáváme nové schopnosti, přináší to podle listu Ouest France významné uspokojení. Není nezbytné dospět k výsledku, stačí sama práce.

Share Button