Coca-Cola zahájila v USA reklamu hájící slazení aspartamem

Americká společnost Coca-Cola, největší výrobce nealkoholických nápojů na světě, zahájila v USA rozsáhlou reklamní kampaň, v níž se snaží veřejnost přesvědčit, že její dietní nápoje bez cukru slazené aspartamem jsou bezpečné. Snaží se tak zvrátit trend, v jehož rámci jí klesá prodej nejen běžných nápojů, ale i jejich dietních variant, napsala dnes agentura AFP.

Tištěné reklamy, které se ve středu začaly objevovat ve velkých amerických denících, zobrazují dvojici rozesmátých žen, z nichž jedna drží lahev dietní koly a text hlásá: „Kvalitní produkty, s nimiž se vždy můžete cítit dobře.“ Popisek pod fotografií dodává, že „bezpečnost aspartamu podpořilo více než 200 studií během posledních 40 let“.

Vědci se ovšem neshodují v názoru na to, zda aspartam, schválený k používání v 80. letech minulého století, je bezpečný pro dlouhodobou konzumaci, řekla AFP Karen Congrová, odbornice na výživu brooklynského lékařského střediska.

„Navzdory tvrzení Coca-Coly a dalších ohledně bezpečnosti aspartamu stále neznáme jeho dlouhodobé dopady,“ uvedla. „Sílí odpor vůči nejen dietním syceným nápojům, ale také proti dalším produktům s umělými sladidly a jinými umělými přísadami,“ dodala.

Podle Congrové nedávný výzkum prokázal, že lidé, kteří se snaží hubnout a konzumují umělá sladidla, nakonec touží po vyšším množství kalorií. „Spoléhání na umělá sladidla patrně způsobuje ‚chutě‘ na sladké a cukr, což může přispět k obezitě a špatným stravovacím návykům,“ uvedla. „Je možné, že mozek reaguje na umělá sladidla v dietních nápojích a dalších produktech tím, že produkuje inzulin, který v lidech probouzí hlad – zvláště pak po cukru.“

Share Button