Walmark se rozhodl významněji vstoupit na vietnamský trh

Skupina největšího českého výrobce doplňků stravy Walmark se rozhodla výrazněji prosadit na vietnamském trhu. Kvůli rostoucí poptávce po jejich výrobcích uzavřela v prosinci smlouvu o spolupráci se silným vietnamským partnerem, který nedávno založil samostatnou divizi pro distribuci výrobků této třinecké společnosti. ČTK o tom informovali zástupci firmy.

„Vietnam je velice zajímavá destinace pro zahraniční investory, vždyť v roce 2008 dosáhl příliv investic do země 60 miliard amerických dolarů. S nastupující světovou recesí sice podíl zahraničních investic ve Vietnamu poklesl, ale i tak je tato země s více než 85 miliony obyvatel velkým lákadlem pro mnohé zahraniční společnosti,“ řekl ČTK ředitel exportu Walmarku Dimitris Anestis k tomu, proč se firma rozhodla rozšířit aktivity na vietnamském trhu.

Tam již působí více než dva roky. Dodávky na tamní trh však byly doposud nepravidelné a pouze v nízkých objemech. „Chtěli bychom se nyní etablovat zejména ve dvou největších vietnamských městech, v Hanoji a Saigonu. Tam je nakumulována největší kupní síla, tam jsou potravinové doplňky k dostání takřka ve všech lékárnách,“ konstatoval Anestis. Firma bude nabízet ve Vietnamu produkty Prostenal, Urinal, Mabelle, Dialevel, Benosen. „Později plánujeme zavést také další značkové výrobky, které úspěšně prodáváme na ostatních trzích,“ dodal ředitel exportu.

S místním partnerem Walmark podepsal dlouhodobý obchodní kontrakt. „Naše finanční prostředky budou směřovány zejména do marketingové podpory výrobků Walmark, veškeré zázemí je poskytováno partnerskou vietnamskou firmou,“ vysvětlil Anestis. V oblasti potravinových doplňků podle něho při vhodně zvolené strategii mohou dosáhnout v zemi poměrně zajímavé obraty.

„Jejich výši ale nechceme bezhlavě odhadovat, na vietnamském trhu se pohybujeme zatím velice krátkou dobu, přičemž dosažený obchodní výsledek bude v prvé řadě zejména záviset na kvalitě práce našeho vietnamského obchodního partnera,“ vysvětlil ředitel exportu. Vietnamský protějšek totiž výrobky Walmarku nakupuje, čímž realizuje svůj vlastní podnikatelský záměr. „Úlohou naší strany je poskytovat obchodnímu partnerovi potřebné know-how, podílet se na společných marketingových podpůrných akcích, předávat partnerovi vlastní zkušenosti, podněty a rady,“ dodal Anestis.

Vietnam je zatím nejvýchodnější exportní destinací Walmarku. „Obchodní kontakty jsme už navázali v Thajsku, Singapuru či v Hong Kongu. Ale naše hlavní odbytová asijská základna leží poněkud blíže k Evropě, v Kazachstánu a v Ázerbájdžánu,“ popsal Anestis.

Skupina Walmark vykázala v účetním období 2008/2009 konsolidované tržby 2,45 miliardy korun, což bylo meziročně o 7,8 procenta méně. Ve skupině pracuje v současné době celkem 941 zaměstnanců, z toho 389 v mateřské společnosti v České republice.

Share Button