Čtvrtina žen má někdy problémy s únikem moči, pomáhá cvičení

Většinou jde o typ stresové inkontinence, který se objevuje při kašlání, kýchání, smíchu, poskocích.

Svalstvo pánevního dna je důležitá svalová skupina sahající od kostrče po stydkou kost. Pomáhá předcházet úniku moči (inkontinenci). Cvičení pro ženy na posílení svalstva pánevního dna, páteře a břicha umí nejen zlepšit či vyléčit inkontinenci, ale i zvýšit sexuální prožitky obou partnerů.

„Svalstvo pánevního dna obkružuje u žen tři tělní otvory (ústí močové trubice, vagíny a konečník), u mužů dva,“ řekl sexuolog a psycholog Ondřej Trojan, podle něhož pokles pánevního dna bývá následkem mnohačetných porodů či gynekologických operací, u mužů pak po operaci prostaty. Posilování svaloviny u žen napomáhá prožití orgasmu a může odstranit bolestivost při styku. U mužů může zlepšit léčbu při předčasném vyvrcholení i neschopnost ejakulace.

„Problémy s inkontinencí mohou začít už ve velmi raném věku,“ řekla fyzioterapeutka Eva Nováková zaměřující se na těhotné ženy. Zejména v těhotenství se svalstvo pánevního dna velmi namáhá, proto by měly ženy preventivně cvičit. Pokud svalstvo neprocvičují, v menopauze mohou mít velký problém, který se řeší už obtížněji, upozornila.

Ženy se za problém s únikem moči stydí, přestanou sportovat, chodit do společnosti. Tabu by se mělo odstranit, ženy by měli informovat gynekologové, míní Nováková.

Pomoci může právě i cvičební program pro ženy každého věku a jakékoli kondice. Cviků je několik, ale důležitý je jediný pohyb, silné sevření svalstva okolo otvorů a vtažení do břišní dutiny. Cvičení zároveň posiluje vnitřní partii břišních svalů. V žádném případě se nemá zapojovat zevní svalstvo. Problém je, že tyto svaly nejsou vidět, proto je důležité je cítit.

Share Button